Doživite „San ljetne noći“ s Riječkom filharmonijom
Prava glazbena poslastica za festivalsku publiku „Riječkih ljetnih noći“ bit će koncert riječkih filharmoničara uz solistički nastup violončelista Petra Kovačića pod nazivom „San ljetne noći“ u srijedu, 7. srpnja 2010. u 21,30 sati na novoj festivalskoj lokaciji, na plaži ex Park hotela ispod O. š. Grivica na Pećinama.
„San ljetne noći“ pod dirigentskim štapićem maestra Igora Vlajnića, kojemu će ovo biti prvi nastup s Riječkom filharmonijom, počet će jednom od najpopularnijih Mozartovih skladbi Serenadom za gudače br. 13 u G-duru KV 525 poznatijom kao „Mala noćna muzika“.
Mozart je „Malu noćnu muziku“ napisao 1787. godine i, bez sumnje, danas je to glazba koju se može čuti uvijek i svugdje jer njezina je ljepota neupitna i neprolazna. Atraktivan program koncerta Riječke filharmonije, koja uvijek priređuje istinske glazbene doživljaje, nastavit će se djelom Petra Iljiča Čajkovskog „Varijacije na rokoko temu op. 33“ gdje će svoju iznimnu tehniku muziciranja pokazati tridesetogodišnji violončelist Petar Kovačić, dobitnik mnogobrojnih domaćih nagrada i priznanja, inače prvi čelist Riječke filharmonije i čelistički vođa dionice orkestra riječke Opere.
Za kraj ljetne noći glazbenici Riječke filharmonije će, koji od osnutka Riječkih ljetnih noći iz godine u godinu priređuju vrhunske koncerte, izvesti vedro djelo Felixa Mendelssohna-Bartholdyja „San ljetne noći“. Mendelssohn je napisao scensku glazbu „San ljetne noći“ op.61
1842. godine odnosno šesnaest godina nakon što je napisao istoimeno djelo op. 21 (poznatu uvertiru). Naime, nakon velikog uspjeha izvedbe Sofoklove „Antigone“ s Mendelsshnovom glazbom (op.55) 1841. u Potsdamu, pruski kralj Frederick William IV. ga je zamolio da
napiše još scenske glazbe. „San ljetne noć“ izveden je 1843. također u Potsdamu, kao i Sofoklov „Edip“ za kojeg je Mendelssohn glazbu napisao 1845., a koja je posthumno objavljena kao op. 93. Uvertiru „San ljetne noć“i skladatelj je izvorno napisao kao samostalno djelo
16 godina ranije. Potom ga je inkorporirao u istoimenu scensku glazbu kao njenu uvertiru odnosno prvi od 14 brojeva, koji uz neke vokalne dijelove uključuju i čiste orkestralne stavke.
Petar Kovačić rođen je 1980.godine u Rijeci.Godine 2001. diplomira s odličnim uspjehom na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi prof.N. Ruževića. Tijekom studija pohađa trogodišnji tečaj za usavršavanje pri fondaciji Romano Romanini u Bresciji (Italija) pod vodstvom
violončelista Maria Brunella.Godine 2001. upisuje Hochschule für Musik u Saarbrückenu (Njemačka),gdje nastavlja studij violončela u klasi prof.Gustava Riviniusa. Godine 2003.diplomira s najvišim ocjenama te upisuje poslijediplomski studij, također u klasi prof. G.Riviniusa. Godine 2005. uspješno završava poslijediplomski studij.Dobitnik je prvih nagrada na državnim natjecanjima 1996. i 1998. godine, te I.nagrade na
natjecanju Alpe Adria 1999.u Goriziji (Italija).Godine 2000. osvojio je I.mjesto na "Natjecanju riječkih glazbenika" te posebnu nagradu žirija za najbolje izvedenu skladbu (Suita za violoncello solo G.Cassadoa).U akademskoj godini 2000.-2001. dobio je Dekanovu nagradu, a 2003. osvojio je II.nagradu na međunarodnom natjecanju Walter Gieseking u Saarbrückenu (Njemačka). Kao solist nastupio je, među ostalim, s komornim orkestrom Windstrings, Zagrebačkom filharmonijom i Dubrovačkim simfonijskim orkestrom.
Igor Vlajnić, rođen je 1984. u Osijeku. Na Visokoj školi za glazbenu umjetnost „Ino Mirković“, kao iznimno nadareni student, upisuje studij na Odsjeku za kompoziciju i dirigiranje prije završenog srednjoškolskog obrazovanja. Studij dirigiranja u klasi L. Nikolajeva i M. Homena
završava za manje od 3 godine, stekavši stručni naziv diplomirani akademski muzičar dirigent – profesor dirigiranja. Temeljem video zapisa svog diplomskog koncerta, osvaja stipendiju dirigenta svjetskog ugleda mo. Kurta Masura i sudjeluje u radu njegovog seminara u Wroclawu (Poljska) 2004. Godine 2007. surađivao je i s mo. Claudiom Abbadom. Godine 2005. započinje suradnju s organizacijom UNESCO u Parizu i nastupa kao gost dirigent na koncertu povodom svečane obljetnice 60 godina te organizacije dirigirajući orkestrom tradicionalnih instrumenata cijelog svijeta za što dobiva zapažena priznanja i međunarodni ugled. Suradnja s UNESCO nastavlja se i dalje u okviru asocijacije „Melodija kao dijalog među narodima“. U prosincu 2007. nastupio je s orkestrom St. Luke u Avery Fisher Hall-u Lincoln Centra u New Yorku (SAD) s operom G.Rossinija: „L'italiana in Algeri“. Primio je Medalju UNESCO-a za izniman doprinos u promicanju mira, tolerancije i dijaloga među narodima. Od 2005. radi kao zborovođa, korepetitor i dirigent u HNK Ivana pl. Zajca. Redovito nastupa kao dirigent opere i
koncerata za mlade a prvi put na ovogodišnjim „Riječkim ljetnim noćima“ dirigirat će Riječkom filharmonijom.