Komornog koncerta gudačkog seksteta orkestra Opere
U okviru novog ovosezonskog koncertnog ciklusa pod nazivom „Subotnje matineje u foyeru“ u subotu, 20. veljače 2010. u 12 sati održat će se treći po redu komorni koncert i to gudačkog seksteta orkestra Opere.
Na programu su dva glasovita djela za gudače: Haydnov Gudački kvartet u d-molu te gudački sekstet Arnolda Schönberga „Verklärte Nacht“ / „Preobražena noć“. Ta će djela svirati vrsni glazbenici, violinisti Darko Linarić i Romeo Drucker, Aned Sngryan i Valeriya Vashchenko na violama te čelisti Petar Kovačić i Tetyana Sklyarenko.
Austrijski skladatelj i dirigent, najstariji od trojice istaknutih majstora bečke klasike Joseph Haydn (1732.–1809.) svojim je djelovanjem kao dvorski glazbenik smjerno služio gospodare (trideset je godina bio u službi mađarske velikaše obitelji Esterhazy, živeći u njezinim ladanjskim dvorcima) te je posve razumljivo da je po narudžbi skladao instrumentalna djela za orkestre i još više za komorne sastave. „Otac gudačkih kvarteta“, kako ga se zove zbog njegovoga velikog doprinosa toj formi, poznate gudačke kvartete opusa 76 skladao je 1796. i 1797. a posvetio ih je mađarskom grofu Josephu Erdödyju. Tih šest kvarteta posljednji su komplet što ih je Haydn skladao, a smatraju se njegovim najambicioznijim komornim djelima..
Arnold Schönberg (1874. – 1951.) predstavnik bečke škole bio je prvi koji je skladao atonalitetna djela i upotrijebio dvanaestotonsku tehniku. Njegov jednostavačni gudački sekstet „Preobražena noć“ smatra se njegovim najranijim važnim radom. Djelo je napisano 1899. godine i inspirirano je istoimenom pjesmom Richard Dehmelova. „Preobraženu noć“ Schönberg je skladao nakon što je upoznao Mathilde, sestru svojega učitelja Alexandera von Zemlinskog u koju se zaljubio a kasnije njome i oženio. Kompleksno, strastveno djelo za gudački sekstet skladao je tijekom tri tjedna nakon što je upoznao Mathilde.
Kada je 1902. godine „Preobražena noć „ premijerno izvedena izazvala je kontroverze kako zbog modernog zvuka tako i zbog eksplicitnih referenci na seksualne teme u Dehmelovoj pjesmi.